Dr. Figen Ökten

Losyon zararlı mı?


19 Nisan 2017 09:52

SORU: Eşim cinsel ilişki sırasında çok acı duyuyor. Kayganlık sağlamak için bir losyon denedik. Acaba bu losyon spermlerimi öldürür mü? Bir de penisimde bir kaşıntı başladı. Losyonun etkisi var mıdır?

CEVAP: Değerli okurum, öncelikle eşinin ilişki esnasında duyduğu ağrının nedeninin bir Kadın-doğum uzmanı tarafından araştırılması gerekir. Kayganlaştırma için kullandığınız losyonun tipi önemlidir, bazıları spermleri etkileyebilir, su bazlı bir kayganlaştırıcı önerebilirim. Bu losyon sizde alerjik bir reaksiyon yapmış olabilir. Dermatoloji uzmanına danışın.

Birleşemeden boşaldım!

SORU: Ben yaklaşık 4 aydır evliyim. Daha önce cinsellikle ilgili bir sorunum olmamıştı. Ancak geçenlerde eşimle cinsel ilişkiye başladıktan kısa bir süre sonra, birleşme bile olmadan boşaldım. Neden olmuş olabilir? Teşekkürler.

CEVAP: Değerli okurum, kişinin içinde bulunduğu bazı psikolojik durumlarda erken boşalma olabilir, her erkeğin zaman zaman bu durum başına gelebilir. Eğer durum devam etmezse sorun yok, süreklilik kazanırsa bir üroloji uzmanına görünmeni tavsiye ederim.

3-4 kere denedim ama bir türlü ereksiyon olmadım!

SORU: Ben 23 yaşındayım 3 - 4 kez ilişkiye girmeyi denedim fakat sertleşemedim. Bir süre ilişkiden uzak durdum o da fayda etmedi. Siz ne önerirsiniz?

CEVAP: Değerli okurum, 23 gibi genç bir yaşta bir hastalığa bağlı sertleşme problemi olasılığı çok düşüktür. Büyük olasılıkla psikolojik faktörler ön planda. Bence uzak durarak problemden kaçmak yerine üstüne giderek problemi çözmek daha uygun, bu konuda üroloji uzmanı sana yardımcı olacaktır.

Normalde gelmeyen sıvı seviştiğimde neden geliyor?

SORU: Seviştiğimde ya da aşırı tahrik olduğumda penisimden bir kaç damla şeffaf sıvı geliyor. Bunun dışında normal zamanlarda akıntı olmuyor. Açıklarsanız sevinirim.

CEVAP: Değerli okurum, cinsel uyarı ile idrar kanalı içinde bulunan bezlerden bir sıvı salgılanır. Bu her erkekte olan doğal bir olaydır. İlişki sırasında kayganlığı sağlama görevi görür. Bir hastalık belirtisi değildir, endişelenme. Ancak bunun dışında olan akıntılar cinsel yolla bulaşan hastalıkları düşündürür.

Penisimden kan geldi!

SORU: Kız arkadaşımla ilişkiye girdikten bir süre sonra penisimden idrar sonrası kan gelmeye başladı. Nasıl bir tedavi öneriyorsunuz?

CEVAP: Değerli okurum, ilişki sonrası idrarın sonundan kan gelmesi, üst üste ilişkiye girmen nedeniyle tahrişe bağlı olabilir. Ancak idrarda kanama var ise bunun mutlaka araştırılması gerekir. Üroloji uzmanına danışmanı öneriyorum